شمانیوز
شما نیوز

هویج پلو

برای شام یک غذای متفاوت درست کن / طرز تهیه هویج پلو با طعمی جدید

برای شام یک غذای متفاوت درست کن / طرز تهیه هویج پلو با طعمی جدید

در خبر زیر طرز تهیه هویچ پلو خوشمزه و متفاوت مناسب برای وعده شام را آموزش می دهیم.

به گزارش شمانیوز :هویج پلو یک غذای خوشمزه و مغذی ایرانی است که با برنج، هویج و ادویه‌جات تهیه می‌شود. در هویج پلو، هویج به صورت خلالی یا رنده شده به برنج اضافه می‌شود تا طعمی شیرین و رنگی زیبا به آن ببخشد. معمولاً هویج پلو با گوشت قرمز یا مرغ سرو می‌شود. هویج پلو به دلیل ترکیب ویتامین‌ها و مواد مغذی هویج، گزینه‌ای سالم و محبوب در سفره‌های ایرانی است.

مواد لازم

برنج: ۴ پیمانه
هویج: ۵ عدد
پیاز بزرگ: ۲ عدد
فیله یا سینه مرغ: ۱ عدد
زرشک: نصف لیوان
زعفران دم کرده: یک فنجان
کره: ۵۰ گرم
نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر: به میزان لازم
دارچین: به میزان دلخواه
شکر: ۱ قاشق غذاخوری
روغن: به میزان لازم
خلال پسته و بادام برای تزیین: به مقدار لازم

طرز تهیه

برای پختن این هویج پلوی خوشمزه اول برنج را از چهار ساعت قبل با آب ولرم و کمی نمک خیس کنید و کنار بگذارید. در مرحله بعد هویج‌ها را خوب بشویید و پوست کنید. بعد با چاقو یا دستگاه مخصوص برش سبزیجات، هویج‌ها را به اندازه خلال دندان و به صورت خلالی برش بزنید. نصف قالب کره را داخل ماهی تابه بیندازید و روی حرارت ملایم قرار بدهید تا کره باز شود. حالا هویج‌های خلالی شده را داخل ماهی تابه بریزید و ۱ قاشق غذاخوری شکر و سه قاشق غذاخوری زعفران دم کرده اضافه کنید و خوب هم بزنید. اجازه بدهید هویج با حرارت ملایم حدودا نیم ساعت تفت بخورد تا نرم شود.

در این فاصله پیاز‌ها را به صورت خلالی خرد کنید و همراه با مقداری روغن داخل یک ماهی تابه دیگر بریزید. ماهی تابه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا پیاز کمی نرم و سبک شود، سپس فیله‌های مرغ را که به صورت نواری برش زده‌اید، به پیاز اضافه کنید و مقداری نمک، زردچوبه، فلفل، پودر سیر، کمی دارچین و دو قاشق غذاخوری زعفران بریزید و خوب هم بزنید تا تکه‌های مرغ مزه‌دار شوند. درب ماهی تابه را بگذارید و اجازه بدهید مرغ با حرارت ملایم آب بیندازد و کم کم بپزد. بعد از اینکه مرغ پخت، زرشک را که از قبل شسته بودید، به مرغ اضافه کنید و هویج‌های تفت داده شده را نیز داخل مواد بریزید و خوب مواد را هم بزنید و بعد اجاق گاز را خاموش کنید.

برنج را آبکش کنید و ته قابلمه ته‌دیگ موردنظرتان را قرار بدهید. حالا مقداری از برنج را داخل قابلمه بریزید و روی آن مقداری از موادی که از قبل آماده کرده‌اید، بریزید. این کار را تا جایی ادامه بدهید که قابلمه پر شود. روی سطح برنج مقداری زعفران و نیم دیگر کره را بریزید و برنج را به مدت ۴۵ دقیقه دم کنید. بعد از این مدت هویج پلوی خوشمزه شما آماده سرو است. هویج پلو را داخل قابلمه خوب مخلوط کنید و داخل دیس یا ظرف سرو بکشید و روی برنج را با خلال پسته و خلال بادام تزیین کنید، نوش جان.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • اخبار داغ
  • پربحث‌ترین ها
  • اخبار روز
  • پربیننده ترین
تبلیغات متنی