شمانیوز
شما نیوز

تست هوش

تست هوش / هرکسی بتواند این معما را حل کند قطعا فرد باهوشی هستی

تست هوش / هرکسی بتواند این معما را حل کند قطعا فرد باهوشی هستی

تست‌های هوش یکی از راهکارهای شناختن عملکرد مغز است برای اینکه بفهمی سرعت تجزیه و تحلیل مغزت در چه وضعیتی به سر می‌برد نگاهی به این معمایی که برایتان گذاشتیم بیندازید و نتیجه را مشاهده کنید.

 به گزارش شمانیوز: سوال این است که کدام یک از این دو فرد بقا خواهد یافت؟ معمای امروز از شما می‌خواهد با استفاده از هوش و توانایی تحلیلی‌تان بگویید که کدام یک از این دو پسر بقا خواهد داشت.

اگر این معما را حل کردی، قطعا فرد باهوشی هستی

امیر در یخبندان قطب شما گیر افتاده است. در حالی که رامین در راه خود را در این بیابان گرم و سوزان گم کرده است. هرچند شرایط هر دوی آن‌ها خطرناک است و احتمال می‌رود بمیرند، اما یکی از آن‌ها به طور معجزه‌آسا قرار است زنده بماند. حالا شما باید تشخیص دهید که کسی که زنده می‌ماند چه کسی است؟ آیا امیری است که بین برف و بوران در خود مچاله شده و از سرما می‌لرزد یا رامینی است که زیر آفتاب داغ نای راه رفتن ندارد؟

همانطور که گفتیم، تست‌های هوش و معماهای این چنین در واقع به منظور سنجش عملکرد مغز شما طراحی شده‌اند. در این تصویر، نیازی نیست به جزئیات تصویر نگاه کنید و حتی تیزبینی هم به درد نمی‌خورد؛ بلکه باید از تیزهوشی‌تان استفاده کنید. اینجاست که باید از دانش زیست‌شناسی کمک بگیرید و به حالت بدن آن‌ها توجه کنید.

 

به شما چند ثانیه‌ای زمان می‌دهیم تا بیشتر فکر کنید!

 

فکر می‌کنم 10 ثانیه زمان کافی برای رسیدن به پاسخ باشد. زمان ساعت‌تان را روی 10 ثانیه تنظیم کنید و شروع کنید به تجزیه و تحلیل تصویر پیش رویتان!

 

به جواب رسیدی؟!

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

زود باش:

.

.

.

.

.

.

.

ای بابا پیدا نکردی ؟

.

.

.

 خب خودم میگم:

شاید ابتدا فکر کردید که می‌توانید خیلی راحت بگویید چه کسی زنده می‌ماند اما وقتی سرنخی در تصویر ندیدید، گیج شده باشید اما خوب اگر درس زیست شناسی را به خوبی خوانده و یادگرفته باشید، رسیدن به جواب آسان تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. درست است که هیچ یک از آن‌ها نمی‌توانند زنده بمانند، اما خب حتما ویژگی‌های وجود دارد که می‌توانند به زنده ماندن آن‌ها کمک کنند. مثل سیستم ایمنی بدنشان. ما می‌گوییم امیر در حالی که محال است در برف و بوران و آن طوفان شدید، طاقت بیاورد اما زنده می‌ماند. اما رامین هرچند تحمل گرما می‌تواند بهتر از سرمای جان سوز باشد، طاقت نخواهد آورد. چرا؟ چون رامین در این گرما و آفتاب داغ آب بدنش را از دست داده و با کم آبی بدن تلف خواهد شد. در حالی که بدن امیر در سرما شروع به لرزیدن می‌کند و همین امر باعث انقباض و انبساط ماهیچه هایش شده و به گرم نگهداشتن او کمک می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی