شمانیوز
شما نیوز

استاندار فارس :

در دولت سیزدهم اعتبارات عمرانی فارس 3/5 برابر شد

در دولت سیزدهم اعتبارات عمرانی فارس 3/5 برابر شد

استاندار فارس، با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با انتخاب فرد اصلح، مسیر خدمتی که در دولت سیزدهم آغاز شد تداوم خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر محمد هادی ایمانیه در تشریح فعالیت های سه ساله دولت سیزدهم اظهار داشت: اقدامات ارزشمند سه ساله دولت سیزدهم در دقایق کوتاه قابل بیان نیست اما از آنجا که برخی افراد هم اکنون که در اوج انتخابات قرار داریم نسبت به عملکرد درخشان دولت مردمی سیزدهم کم لطفی می کنند، گوشه‌ای از این خدمات را تشریح می کنیم.

وی، دستاوردهای دولت شهید رئیسی را شامل ۲ حوزه ملی و استانی دانست و ادامه داد: در حوزه ملی باید به مدیریت بحران کرونا اشاره کرد. در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم حداقل روزان ۷۰۰ کشته در کشور به سبب این بیماری داشتیم که با تدبیر شهید رئیسی و مذاکره ایشان، در مدت سه ماه، فوت شدگان به کمتر از پنجاه نفر در روز کاهش یافت.

استاندار فارس، با اشاره به جبران ۵۵۰ همت(هزار میلیارد تومان) از بدهی دولت قبل توسط دولت سیزدهم افزود: در دولت شهید رئیسی بیش از ۱۰ هزار کارخانه و کارگاه احیا شد، ۹۰ درصد از درمان ناباروری و بیماری صعب العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفت و درمان کودکان زیر هفت سال رایگان شد.

وی گفت: عضویت ایران در پیمان‌های بین المللی نظیر پیمان شانگهای و بریکس و مثبت شدن تراز تجارت بین المللی ایران و همچنین افزایش ارتباط با کشورهای همسایه از تدابیر شهید عزیز ما بود که به لطف خداوند متعال و هماهنگی میان میدان و دیپلماسی سیاسی محقق شد.

او با اشاره به صدور حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار مجوز از طریق درگاه ملی مجوز کسب و کار افزود: شفاف کردن یارانه آرد و نان در این دولت محقق شد که منجر به نزول بسیار جدی قاچاق آرد و نان در کشور شد.

استاندار فارس، رشد اقتصادی بالاتر از چهار درصد که در ۱۰ سال قبل بی سابقه بود را یکی دیگر از دستاوردهای ملی دولت خدمتگزار دانست و گفت: اجرای نسخه نویسی الکترونیک، احیای دریاچه‌ها و تالاب ها و پرتاب ۱۱ ماهواره علمی از دیگر دستاوردهای سه ساله دولت سیزدهم است.

ایمانیه افزود: دولت سیزدهم با شجاعت اجرای رتبه بندی معلمان و تعرفه گذاری پرستاری که هر کدام قریب به یک دهه بر زمین مانده بود را نیز اجرایی کرد.

وی بیان کرد: جهاد آبرسانی به پنج هزار و ۵۰۰ روستا در کشور، میانگین سه سفر استانی در ماه توسط ریاست محترم جمهور و حضور میدانی ایشان در همه استان ها، شفاف سازی صورت های مالی بانک ها و شرکت های دولتی، عدم قطع برق در تابستان ها و عدم قطع گاز در زمستان ها در شبکه خانگی، فعالیت های برون مرزی جهت صدور خدمات مهندسی و ارزآوری به کشور، کاهش نرخ بیکاری که در ۱۲ سال گذشته بی سابقه بود، کاهش نرخ تورم از ۵۹ درصد به کمتر از ۴۰ درصد، کاهش رشد نقدینگی از ۴۳ درصد به ۲۳ درصد، سه برابر شدن فروش نفت، توسعه سریع اینترنت و فیبر نوری و خروج کشور از حالتی که انواع کالاهای اساسی با مشکلات فراوان رو برو بود، بخش دیگری از اقدامات دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: ۱۱ درصد کاهش تعداد دانش آموزان در کلاس های بالای ۴۰ نفر، ارتقاء ۲ رتبه در تولید ناخالص ملی در سطح جهان، ۳۴ درصد افزایش تولید غلات و ۴۵ درصد کاهش واردات آن، ۲۸ سفر به سایر کشورها از دیگر مواردی است که در این دولت محقق شده است.

وی تصریح کرد: تحقق ۱۲۹ درصد اشتغال در سال ۱۴۰۱ و ۱۲۶ درصدی آن در سال ۱۴۰۲ که بیش از سهمیه ای بوده که به استان اختصاص داشته و کسب رتبه اول فارس در کشور در میان استان های با بیش از ۵۰ هزار سهمیه، رکورد پایین بودن نرخ بیکاری و رسیدن به هفت درصد که در ۱۲ سال قبل از آن بی سابقه بوده در این دولت در فارس محقق شده است.

وی افزود: احداث ۲۶۰ کیلومتر راه روستایی، ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی، ۲۲۰ کیلومتر بزرگراه و ۲۱۲ کیلومتر آزاد راه در دولت سیزدهم در فارس محقق شد.

استاندار فارس ادامه داد: در دولت سیزدهم ۵۰ طرح هادی روستایی تهیه، ۷۰۰ طرح هادی روستایی بازنگری و یک هزار و ۵۰۰ طرح روستایی اجرا شد. هشت میلیون متر مربع آسفالت معابر روستایی در فاصله زمانی کم در دولت شهید رئیسی در فارس محقق شد.

او گفت: یک هزار و ۶۰۰ پروانه بهره برداری صنعتی با ۶۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، ۴۰ هزار فرصت اشتغال و بیمه شدن و به نتیجه رسیدن بسیاری از طرح های مهم و ارزشمند مثل توسعه خودرو فارس، توسعه فولاد پاسارگاد، توسعه کانی گدا و راه اندازی اولین خط تولید آرد کامل نان که هم اکنون ۴۰ نانوایی در شیراز آرد کامل طبخ می کنند که از ابتلا به بیش ۱۲ بیماری مهم سرطانی و قلبی و عروقی جلوگیری می کند، از این استان آغاز شد.

وی، با اشاره به آبگیری سد هایقر و سد تنگ خمار و تکمیل تصفیه خانه های کازرون، آباده و فیروزآباد در دولت سیزدهم گفت: ۱۳۰ پروژه انتقال گاز با ارزش ۱۴ هزار میلیارد ریال، راه اندازی ۶ بیمارستان جدید و آماده شدن ۶ بیمارستان دیگر که تا پایان سال بهره برداری می‌شود، بهره برداری از ۵۰ مرکز جدید بهداشتی، ایجاد ۲۵ پایگاه اورژانس جدید، تامین تجهیزات پزشکی پت اسکن، سی تی اسکن، ام آر آی و آنژیوگرافی با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در استان فارس است.

ایمانیه بیان کرد: شرکت های دانش بنیان مستقر در فارس در این دولت ۲ برابر شد، مساحت پارک علم و فناوری در این دولت ۱۰ برابر شده، رتبه اول تشکیل و حمایت از تعاونی ها در کشور، رتبه اول تسهیلات اشتغال خانگی، نوسازی توسعه و تجهیز ۴۰۰ مدرسه در استان، افتتاح ۴۰ کتابخانه و سه برابر شدن عضویت در کتابخانه‌های استان از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در استان فارس است.

وی، با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر دیدار چهره به چهره با مردم و رفع مشکلات آنان افزود: هر ماه یک میز خدمت با حضور مدیران ارشد دستگاه های اجرایی، به ریاست نماینده عالی دولت در فارس در مسجد وکیل برگزار شده است و علاوه بر این برگزاری میز خدمت جوانان و دانشجویان در پنج شنبه های آخر هر ماه را نیز شاهد بودیم.

وی اظهارداشت: در سفرهای شهرستانی استاندار در دور دوم نیز برگزاری میز خدمت در شهرستان ها مورد توجه بوده است.

وی افزود: در راستای پاسخگویی به مردم به میزبانی استانداری فارس ۷۵ نشست خبری مدیران ارشد از جمله ۱۶ نشست خبری استاندار فارس در مدت سه سال برگزار شده است.

استاندار فارس بیان کرد: ۲ جلسه در هفته برای ملاقات بی واسطه با سرمایه گذاران از ابتدای امسال که رهبری شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم قرار داده‌اند برگزار شده و یک جلسه در هفته برای مسکن، یک جلسه در هفته با عنوان ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و یک جلسه به مباحث اجتماعی از جمله طلاق، ازدواج، خودکشی و اعتیاد در فارس برگزار شده است.

ایمانیه افزود: برگزاری منظم جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر، شورای آموزش پرورش، شورای هیات امنا دانشگاه فرهنگیان، شورای ساماندهی آب استان تالاب ها و منابع استان و شورای جوانان از دیگر اقدامات انجام شده در استان است.

وی، با اشاره به ۲ سفر استانی هیات دولت به فارس گفت: در مجموع ۳۰۰ مصوبه‌ در سفر اول و دوم هیات دولت به فارس تصویب شد که خوشبختانه ۱۱۷ درصد تخصیص سفر اول دولت را جذب کرده‌ایم و بیش از ۹۰ درصد مصوبات سفر اول اجرایی شده و مصوبات سفر دوم در دست پیگیری است.

او اظهار کرد: در فاصله این سه سال اعتبارات عمرانی استان فارس نیز سه و نیم برابر شد.

وی گفت: یکی از اقدام ارزشمندی که در محضر شهید رئیسی انجام شد امضای ۵۵۰ همت تفاهم نامه برای ۲۱۰ پروژه سرمایه گذاری در فارس بود که در حال رفع موانع برای به نتیجه رسیدن است.

استاندار فارس بیان کرد: افتتاح و بهره برداری از ۶ قطعه آزاد راه شیراز - اصفهان و در ادامه تکمیل قطعه هفت و طی روزهای آینده آغاز عملیات اجرایی قطعه هشت به سمت استان بوشهر از دیگر اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی