شمانیوز
شما نیوز

خودرو میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر ترکیبی از استحکام و راحتی / تجربه رانندگی لوکس و ایمنی با میتسوبیشی اوتلندر + فیلم

میتسوبیشی اوتلندر ترکیبی از استحکام و راحتی /  تجربه رانندگی لوکس و ایمنی با میتسوبیشی اوتلندر + فیلم

در ویدیو زیر به بررسی و معرفی بیشتر خودرو میتسوبیشی اوتلندر 2024 خواهیم پرداخت.

به گزارش شمانیوز :میتسوبیشی اوتلندر یک خودروی بزرگ و محبوب است که توسط شرکت خودروسازی ژاپنی میتسوبیشی تولید می‌شود.میتسوبیشی اوتلندر  با ظاهری شکیل، فضای داخلی فراوان، امکانات رفاهی و ایمنی برتر، انتخابی محبوب برای خانواده‌ها و مسافرت‌های طولانی است.میتسوبیشی اوتلندر  با عملکرد قوی، سیستم‌های پیشرفته رانندگی و طراحی مدرن، یک گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال ترکیبی از استحکام، انعطاف‌پذیری و کارایی هستند.

طراحی ظاهری میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ وارداتی

اوتلندر جدید در بخش طراحی ظاهری خودرویی بسیار مدرن و جذاب بوده که البته خط طراحی همیشگی میتسوبیشی را هم حفظ کرده است. همین ابتدای کار این مورد را بیان کنیم که میان تیپ های P-Line و M-Line میتسوبیشی اوتلندر آرین موتور هیچ تفاوتی وجود ندارد. 

در نمای جلوی این کراس اوور بزرگ ژاپنی شاهد بک طراحی جدید بر اساس ترند روز دنیا هستیم که در آن چراغ های دی لایت به صورت یک خط باریک در بالاترین بخش تعبیه شده و چراغ های اصلی هم به صورت عمودی به نیمه های بخش جلو منتقل شده‌اند. این دو بخش از طریق یک نوار بزرگ و پهن کرومی که در دیگر محصولات و البته نسل های میتسوبیشی هم وجود دارد به یکدیگر متصل شده و جلوپنجره هم میان آنها قرار گرفته است. این سبک طراحی میتسوبیشی سبب شده تا محصولاتش بیش از پیش جسورانه و قلدر جلوه کنند. 

در نمای عقب اوتلندر وارداتی جدید اما خبری از ترند روز طراحی خودرو نبوده و چراغ های اصلی با اینکه ظاهری کشیده و نسبتا تند و تیز دارند اما به یکدیگر متصل نیستند. بر روی سپر عقب این کراس اوور هم تنها چراغ های نواری مه شکن به همراه یک‌ دیفیوزر کرومی و دو طرح خروجی اگزوز وجود دارند تا سادگی نمای عقب اصلا آزاردهنده نبوده و هماهنگی زیادی میان بخش های بیرونی خودرو حاصل شود. نکته دیگر اوتلندر جدید بیرون زدگی گلگیرهای عقب است که این خودرو را عضلانی تر کرده است. 

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ هم نسبت به نسل قبلی که ما آن را در بازار داشتیم در بخش کابین دچار تغییرات بزرگ و البته مثبتی شده است. خوشبختانه زبان طراحی میتسوبیشی بهبودهای چشمگیری پیدا کرده و کابین علیرغم سادگی بالا اما همچنان جذاب و دوست داشتنی است. همچنان ذکر این نکته الزامی است که میان تیپ های P-Line و M-Line اوتلندر تفاوت در این قسمت پدیدار شده و آن هم وجود ردیف سوم صندلی در تیپ تیپ P-Line است که در نتیجه ظرفیت آن از ۵ به ۷ نفر ارتقا پیدا کرده است. 

در داشبورد اوتلندر های وارداتی خبری از بهم پیوستگی کلاستر و صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا نیست و هر کدام جدا از هم طراحی شده‌اند. داشبورد میانی ابتدا میزبان سیستم مالتی مدیای خودرو بوده که ابعاد عریض و بزرگی داشته و برخی کلیدهای کنترلی آن هم خوشبختانه همچنان فیزیکی هستند. پس از آن دریچه های تهویه قرار داده شده و بخش انتهایی داشبورد هم مختص پنل کنترل تهویه مطبوع است. ضمنا تریم داخلی نسخه های وارد شده هم به صورت تمام مشکی با بخش های نارنجی رنگ بوده و یا به صورت سفید – مشکی. 

مقابل راننده یک فرمان ساده به همراه غربیلکی چهار شاخه و مولتی فانکشن وجود داشته و پشت سر آن هم یک کلاستر تمام دیجیتال با گرافیکی قابل قبول جای گرفته است. متریال به کار رفته در جای جای کابین بسیار با کیفیت و مطلوب بوده که البته از خودرویی ژاپنی غیر از این هم نمی توان انتظار داشت! فضای کابین در هر دو نسخه بسیار جادار و مناسب بوده اما فضای صندوق در نسخه پنج نفره یا همان تیپ M-Line به مراتب بیشتر و کارآمدتر است. همچنین ارگونومی کابین هم امتیاز بالایی گرفته که نشان از مهندسی بالای آن دارد. 

میتسوبیشی اوتلندر

مشخصات فنی میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ در هر دو تیپ P-Line و M-Line از یک اسپک فنی بهره می برد. قلب تپنده جدیدترین نسخه وارداتی این کراس اوور ژاپنی یک پیشرانه بومی و جدید میتسوبیشی بوده که با کد ۴B40 شناخته می شود. این پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربوشارژ حداکثر می تواند ۱۶۰ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن متر را تولید کند. این قدرت از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با شبیه سازی ۸ سرعته به صورت اتوماتیک به تمام چرخ ها ارسال شده و این یعنی اوتلندر جدید همچنان به صورت ۴WD عرضه خواهد شد که یک نکته بسیار مثبت است. 

شتاب رسمی اعلام شده برای این خودرو حدود ۱۰ ثانیه بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن هم نزدیک به ۷.۳ لیتر است. سیستم تعلیق میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ همچنان مانند نسل قبلی در چرخ های جلو از نوع مک فرسون بوده و چرخ های عقب از طریق سیستم تعلیق مولتی لینک ضربات را دفع می کنند. این سیستم تعلیق سبب شده تا علاوه برا سواری بهتر، پایداری خودرو هم افزایش قابل ملاحضه‌ای پیدا کند. ضمنا استاندارد آلایندگی پیشرانه اوتلندر تازه وارد از نوع یورو ۶ بوده و قطعا باید در آن از بنزین با کیفیت استفاده کرد. 

امکانات ایمنی و رفاهی 

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ همانطور که پیشتر اشاره کردیم با دو تیپ P-Line و M-Line به بازار عرضه شده که تیپ P-Line نسخه ۷ نفره و فول آن محسوب می شود. تیپ P-Line به امکاناتی نظیر ۶ ایربگ، کمربند سه نقطه‌ای، ایزوفیکس، سیستم های ایمنی مانند اتوهلد و ترمز های ABS و …، رادار نقطه کور، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی و سربالایی، قفل ضد سرقت، فرمان کمکی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، نوربالا خودکار، صندلی ۶ حالته برقی راننده، صندلی های چرمی، درب صندوق برقی، سنسور پارک جلو و عقب، خروجی تهویه سرنشینان عقب، گرمکن صندلی راننده و سرنشین جلو، هدآپ دیسپلی و … مجهز شده است. تیپ M-Line اوتلندر وارداتی نیز که در واقع نسخه ۵ صندلی و لو آپشن تر از تیپ دیگر است تمامی امکانات بالا را داشته اما درب صندوق برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی های چرمی، کلاستر دیجیتال و صندلی های برقی جلو را ندارد. 

 

جزئیات خبر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی